۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۴:۰۱

لزیری خواستار شد:

تعامل فعالان عرصه خبر با خانه هنر تبریز افزایش یابد

تعامل فعالان عرصه خبر با خانه هنر تبریز افزایش یابد

تبریز - خبرگزاری مهر: مسئول خانه هنرمندان تبریز خواستار افزایش تعامل فعالان عرصه خبر با خانه هنر تبریز در راستای بهبود وضعیت کارهای فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، مهدی لزیری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی اصحاب مطبوعات به مناسبت روز جهانی مطبوعات، اظهار داشت: در حال حاضر نیازمند همراهی اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت‌های مربوط به هنر در رسانه‌ها و نشریات استان هستیم.

وی با بیان اینکه تعالی هنر و فرهنگ عزم عمومی را می‌طلبد، یادآور شد: اصحاب رسانه نیز در تعالی هنر دارای وظیفه و رسالت هستند و با همراهی فعالان فرهنگی و هنری خواهیم توانست در این عرصه موفقیت‌های خوبی داشته باشیم.

مسئول خانه هنرمندان تبریز با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خانه هنرمندان تبریز ادامه داد: سلسله جلسات تخصصی با حضور هنرمندان و به صورت روزانه در خانه هنرمندان تبریز برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جلسات موضوعات روز در زمینه هنر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و این نشست‌ها به صورت صمیمی و کاربردی برگزار می‌شود.

سرپرست خانه هنرمندان تبریز با تاکید بر لزوم همراهی بیشتر اهالی رسانه استان با هنرمندان تصریح کرد: در خانه هنرمندان تبریز همواره به روی اصحاب رسانه و خبرنگاران باز است.

لزیری ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه نیز همانند نشست‌های هنرمندان می‌تواند در این مجموعه برگزار شده و از امکانات محدود خانه هنرمندان بیشترین استفاده را برد.

وی با بیان اینکه مدیران شهری به این باور هستند که فعالیت در عرصه مدیریت شهری، صرفاً کار عمرانی و خدماتی نیست و باید بر نیازها و مطالبات دیگر شهروندان به خصوص مطالبات فرهنگی توجه کرد، افزود: نگاه مدیران شهری به سمت و سوی فعالیت‌های فرهنگی است و این می‌تواند نوید بخش فعالیت‌ها و حرکت‌های بزرگی در سطح شهر باشد که ضرورت آن همواره از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگی شهر احساس می شد.

لزیری لازمه تحقق این امر را حضور افرادی با نگرش‌های والا عنوان کرد که افق دید گسترده‌ای داشته باشند تا بتوانند به نتیجه‌های مطلوب یا دست کم نزدیک به مطلوب برسند.

ظرفیت لازم برای راه‌اندازی موزه مطبوعات در تبریز وجود دارد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز گفت: با توجه به سابقه فعالیت مطبوعات در آذربایجان شرقی ظرفیت لازم برای راه‌اندازی موزه مطبوعات در تبریز وجود دارد.

غلامعلی فتح‌آبادی با اشاره به پیشنهاد جمعی از فعالان عرصه مطبوعات تبریز برای اختصاص یکی از خانه‌های قدیمی تبریز به نام «خانه خبرنگار» خاطر نشان کرد: این موضوع مورد توجه شهرداری نیز قرار دارد و در همین راستا گزینه‌های مختلفی مطرح است که نیازمند اجماع و فراهم شدن بودجه لازم است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز اظهار داشت: با توجه به سابقه فعالیت مطبوعات در آذربایجان شرقی ظرفیت لازم برای راه‌اندازی موزه مطبوعات در تبریز وجود دارد.

خانه های تاریخی ولایت و انقلاب تبریز به کارهای فرهنگی اختصاص می یابد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز از اختصاص خانه های تاریخی ولایت و انقلاب تبریز به کارهای فرهنگی خبر داد.

وی تشریح کرد: دو خانه تاریخی مذکور بزودی به تملک شهرداری در خواهد امد و صرف کارهای فرهنگی خواهد شد.

فتح آبادی همچنین با اشاره به پیشنهاد خبرنگاران برای بازدید از مجموعه‌های فرهنگی مطرح کشور افزود: این موضوع نیز می‌تواند به صورت جدی مورد توجه بوده و نتایج مثبتی را نیز برای فعالان فرهنگی شهرداری تبریز و جامعه مطبوعاتی تبریز به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: حرکت در ارتقای الگو برداری از الگوهای موفق شهرداری تهران در تبریز نیز شروع شده است.

استفاده از مراکز تحت تملک شهرداری برای فعالیت های مطبوعاتی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز همچنین با پیشنهاد خبرنگاران و مسئولان مطبوعاتی استان برای استفاده از مراکز و خانه های تاریخی تحت تملک شهرداری برای فعالیت های مطبوعاتی موافقت کرد.

وی در ادامه بر ارتقای کیفی فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه شهرداری تبریز تاکید کرد و گفت: با استفاده از نظرات و تجارب اهالی فرهنگ و هنر امکان خلق آثار بهتر و فعالیت‌های کیفی‌تر وجود خواهد داشت و در این زمینه نظرات اصحاب رسانه نیز با توجه به ارتباطات آنان با جامعه مفید خواهد بود.

فتح‌آبادی، کاهش هزینه فعالیت‌های فرهنگی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را نیز از دیگر اولویت‌های مورد توجه شهرداری تبریز دانست و اظهار داشت:‌ در فعالیت‌های فرهنگی استفاده از تجارب مجموعه‌های دیگر شهرداری در سطح کشور نیز مورد توجه قرار دارد.

کد خبر 1304722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha